miercuri, decembrie 31, 2008

Religia si in ce cred eu

Cred ca trebuie sa scriu despre religie.

Am realizat in ultimii ani cat de mult rau au facut religiile pe Tera, sau mai bine zis impotriva umanitatii.
Evul mediu a aratat foarte clar ce se intampla daca biserica este la putere. Nu numai ca nu am avansat de la gandirea filosofilor greci dar chiar am decazut. Azi inca se duc razboaie, este promovata ura si discriminarea fata de oamenii care nu cred in credinta noastra.

Sunt convins ca putem trai fara credinta in Dumnezeu dar cu valori si principii.
Cred in libertatea de opinie si in a alege in ce credem.
Cred totodata ca daca clerul bisericilor nu ar fi fost avid de putere si cu adevarat ar fi crezut in bunatatea umana si toleranta, asa cum zic cele mai multe religii pe care le cunosc,am fi trait zile mai bune si am fi mai avansati ca si civilizatie.

Ieri au fost 5 zile de cand aviatia Israeliana bombardeaza Fasia Gaza. Cel putin 320 de morti si multi raniti. SI tot acest razboi continua de multi ani intre evrei si palestinieni, intre iudaici si musulmani. Si din pacate va continua atata timp cat cele 2 biserici in loc sa isi asume vorbele profetilor si dumnezeilor lor, pe care ii cinstesc, improasca ura si venin si provoaca oamenii la razboi.

Si in tot acest timp Dumnezeu, Alah si cum ii mai zice are caile lui ascunse. DA?????

Cred ca fiecare dintre noi trebuie sa facem o analiza serioasa a religiozitatii noastre, si daca decidem ca vrem sa credem in vreun dumnezeu, atunci sa nu uitam ca omenie, onestitate, bunatate nu sunt cuvinte inventate de religii si care traiesc doar prin religii, ci se pot manifesta la fel de bine si pentru o persoana care nu crede in vreo fiinta atotputernica.

Va invit sa vedeti filmul Religulos creat de Bill Maher.